We helpen u graag verder!
073 - 692 39 39 [email protected]

Het botst bij Kenhardt

De praktijk verslaat de theorie.

 

In het MT1000 onderzoek uit 2018, uitgevoerd door het Erasmus Centre for Business Innovation, scoort Kenhardt erg hoog. Daar zijn we trots op. En we scoren zo hoog omdat het wel eens botst!

 

Hoe zit dat?

Het onderzoek hanteert als criteria o.a. de drie disciplines van ‘Treacy en Wiersema’:

  • productleiderschap,
  • operationele excellentie
  • klantgerichtheid

Het model stelt dat je je kunt onderscheiden door je te richten op één van de drie.

 

Het model gaat verder: De onderliggende waardestelsels (en het gedrag wat daarbij hoort) zijn conflicterend. Eén van de drie moet dus leidend zijn, anders botst het.

 

Voila, daar heb je het; bij ons mag het wel eens botsen én dat doen we dus goed!

Uit het onderzoek van MT1000 blijkt dat Kenhardt namelijk op alle drie de waardestrategieën de nummer 1 positie inneemt in de categorie HR/Assessment.

Dat kan eigenlijk niet. Je zou verwachten dat er toch minstens één bureau is dat zich zo op één van de drie waardestrategiën richt in deze markt, dat ze beter scoren dan wij.

Maar nee, Kenhardt levert kennelijk het meest klantgericht, de beste diensten, op de beste manier. Je zou er bijna onbescheiden van worden. Maar eerlijk is eerlijk; we hebben er dan ook hard voor gewerkt.

 

En ja; dat botst wel eens. Meestal intern, als onze psychologen, consultants of accountmanagers maximaal flexibel willen zijn voor onze klant, terwijl onze office managers het allemaal zo effectief en efficiënt mogelijk willen inregelen. Soms ook extern, als we ‘professioneel’ eigenwijs zijn en juist omwille van kwaliteit of efficiëntie iets anders voorstellen dan de klant vraagt. Gelukkig weten onze klanten dat we altijd in hun belang werken, anders zouden we niet ook de nummer 1 positie hebben op klantgerichtheid. Dank daarom aan al onze klanten voor deze score. We gaan er hard aan werken ook in 2019 dit resultaat te halen.

 

Dank vooral ook aan al onze collega’s; onze psychologen, trainers, consultants, acteurs, office managers, delivery managers, interim managers en accountmanagers. We botsen wel eens, maar doen dat dus wel erg goed.

 

Jos van Osta

Partner Kenhardt

 


Send this to a friend