Learning Center: een doelgerichte training
Een training waarbij het praktisch oefenen en experimenteren met gedrag centraal staat. Op basis van diagnostiek, persoonlijke leerdoelen, video analyse en hoogwaardige feedback door professionals. Het resultaat is direct merkbaar!
Uitdaging
Er is helder welke vaardigheden ontwikkeld moeten worden, maar de grote uitdaging is: hoe? Het gaat om één of enkele individuen, een incompany training is niet haalbaar en een open inschrijving levert te weinig op. Hoe geef ik de gewenste ontwikkeling dan toch een boost?
De oplossing
‘Naar de nonnen in Vught’ is in Nederland een gevleugelde term om aan te geven dat iemand een spoedcursus krijgt in een bepaalde taal. De methode? Ondergedompeld worden in oefensituaties.
Kenhardt past deze methode ook toe, maar dan op het gebied van persoonlijke vaardigheden. Of het nu gaat om communicatie, samenwerken of leidinggeven, je wordt ondergedompeld in cases, rollenspellen en professionele feedback.
Het Kenhardt Learning Center
Op basis van de ontwikkelbehoeften van de individuele medewerker wordt een individueel dagprogramma samengesteld, waarbij een trainer van Kenhardt de gehele dag aanwezig is als persoonlijke coach. In het intensieve programma komen de volgende elementen aan bod:
- Rollenspelen
Kenhardt gebruikt situaties die herkenbaar zijn in de praktijk van de deelnemer. De rol reflecteert hetgeen iemand in de praktijk moet kunnen en doen. - Video analyse
Mensen krijgen meer zicht op hun manier van opereren wanneer zij zichzelf terugzien op de iPad. Aspecten van het non-verbale gedrag, zoals de houding, intonatie en de manier van presenteren worden middels iPad-analyse integraal teruggekoppeld. Resultaat hiervan is dat het zelfinzicht toeneemt. - Training
Op grond van de aspecten die naar voren komen tijdens de rollenspelen en videoanalyse worden specifieke theoretische punten belicht. Tevens worden technieken geoefend en geperfectioneerd. - Feedback
Naast de genoemde videoanalyse geven ook de rolspelers van Kenhardt feedback op de prestaties van de deelnemer. - Reminder
De deelnemer ontvangt na deelname de volgende info:- Voor de deelnemer relevante literatuur en sheets
- De opnames
- Een feedbackrapport
Borging
Wij adviseren om direct na het Learning Center activiteiten te plannen waar de deelnemer het geleerde actief in de praktijk moet brengen:
- Afspraken waarbij de vaardigheden moeten worden ingezet;
- Voorbereiding van deze afspraken met ondersteuning van de leidinggevende of een sparringpartner;
- Enkele malen feedback op de prestaties tijdens de afspraken door een aanwezige sparringpartner;
- Coachingsessies, bijvoorbeeld via video conferencing als vervolg op het Learning Center.
Het resultaat
Na afloop van het Learning Center heeft de deelnemer echt stappen gemaakt in zijn/haar ontwikkeling. Vaardigheden zijn op een hoger niveau gebracht, en kan men toepassen. Ook de extra praktische ondersteuning in het werk draagt bij aan het incorporeren van nieuwe vaardigheden
Ervaringen van deelnemers
- “Erg intensief, maar ook erg effectief.”
- “Geen ontsnappen mogelijk.”
- “Erg prettig dat Kenhardt zich zo inleeft in mij en onze organisatie, en ons dus écht kent.”
- “De begeleiding na afloop heb ik als erg nuttig ervaren.”
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op via:
[email protected]
073 692 39 39