10/10/2014
De Universiteit van Tilburg heeft een onderzoek uitgevoerd naar de imagoaspecten en de positionering van assessmentbureaus in Nederland. Een aantal van de meest toonaangevende bureaus, zoals LTP, Meurs HRM, Leeuwendaal, AVOP en initiatiefnemer Kenhardt, heeft hun medewerking daaraan verleend; zij hebben gezamenlijk 175 klanten, waaronder inkopers, managers en HR, gevraagd de online enquête in te vullen. De master thesis geeft niet alleen antwoord op de vraag welke imagoaspecten door klanten belangrijk gevonden worden bij hun keuze voor een assessmentbureau, maar ook de beoordeling van de diverse bureaus op deze aspecten komt aan bod.
Meest oplossingsgerichte assessment bureau van Nederland!
Voor het interpreteren van het imago en de positionering van de assessmentbureaus is de afstand tussen de bureaus en de aspecten van belang. Hoe dichter de aspecten bij een bureau liggen, des te meer beschikt het bureau over dit aspect. Wat opvalt, is dat Kenhardt (Row3) bijna 100% scoort op het aspect ‘oplossingsgericht’. Uit het onderzoek blijkt dus dat Kenhardt als meest oplossingsgerichte assessmentbureau van Nederland wordt gepercipieerd!
Row1=LTP | Row7=AVOP |
Row2=GITP | Row8=MeursHRM |
Row3=Kenhardt | Row9=SHL |
Row4=Berenschot | Row10=Leeuwendaal |
Row6=Akerendam | Row11=MercuriUrval |
Tevens scoren wij in de beleving van de respondenten erg goed op het aspect ‘custom made assessments’, ‘expertise’ en ‘bedrijfscultuur’ (of we ons kunnen verplaatsen in de bedrijfscultuur van de klant). Ook onze positionering op de aspecten ‘visie’ en ‘flexibiliteit’ is goed, zo blijkt uit de scores van het onderzoek. De assessmentbureaus met een vergelijkbaar profiel zijn AVOP (Row7), LTP (Row1) en MeursHRM (Row8).
Kenhardt is wat het wil zijn
Wij zijn erg tevreden over onze scores, want hieruit blijkt dat de perceptie van de mensen in de assessmentmarkt, en dus niet alleen onze eigen klanten, sterk overeenkomt met wie we willen zijn.
Neem voor meer informatie nu contact op: